Cellprov med förändringar.


Jag var på Cura kliniken hos min läkare för 2 veckor sedan och gjorde mitt obligatoriska cellprov innan donationen. Allt var frid och fröjd intill i onsdags förra veckan.
Då kom ett samtal runt 12.30, det var min läkare på Curakliniken som ringde.

-"Hej, jag har fått ditt provsvar på cellprovet du gjorde hos mig förra veckan, det visar att du har förändringar på livmodershalsen. Det finns 3 nivåer. 1:an gör vi ingenting åt, men du ligger som en stark 2:a."

Min värld rasade, där står jag på innegården på jobbet och gråter, gråter. Detta innebär att donationen evt skjuts upp. Hur mycket ska jag klara av. Känner att den där väggen är nära. Mycket nära.
Så fort jag kan se mållinjen snubblar jag och den där linjen försvinner längre och längre fram i livet.
Så den nästan blir obefintlig för blotta ögat.

Jag har cancer, det var det första jag tänkte. Ta allt jag har utom livmodern. Bara ni inte tar min livmoder.


Idag var jag på akuttid till samma läkare och skulle göra ett nytt cellprov, pga att 2:an och 3:an måste följas upp. Obehagligt och med mycket tårar, mest psykist sitter det nog. Det togs vävnadsprover från livmodershalsen, och hon kunde se cellförändringar i uppförstoring, men enligt henne tycker hon inte att det ska hindra en äggdonation inom kort. Proverna skall skickas akut så jag får svar redan efter påsk.
Så att en evt operation och läkning hinns med innan donationen.


Gråten var och är där än. Hur mycket klarar jag?
Berättade även för henne att mitt minne blir allt sämre och jag tappar mycket hår.
Första symptom på Stress sa hon, och jag fick ett nummer till en Gestaltterapeut som ska vara "grym". Hon menade på att jag måste ta hand om mig själv nu och försöka släppa på lite tyglar. Och att jag inte kan göra mer nu. Jag har varit med om mycket för min ålder.


Provera börjar sätta fart, jag känner att jag behöver blöda nu. "Mensvärken" börjar komma ikapp, och jag har köpt in bindor, får ej använda tampong iom att livmodersslemhinnan måste ut. Så kom nu blödning! Jag är redo!

Tur att jag har världens bästa Han.



Tills vi möts igen.
/Äggmadame



Kommentarer
Postat av: kajsa.

Men vafaan.. varför ska du råka ut för så mycket för?! - Men det ska gå vägen och allt ska bli bra!!

<3 kraaaaam!!

2012-04-03 @ 15:10:35
URL: http://www.honhanochbullen.blogspot.com
Postat av: Äggmadame

Jag vet inte Kajsa! Det undrar jag med!

Allt blir bra, jag ska vinna! En vacker dag!



<3

2012-04-03 @ 18:10:44
URL: http://aggmadame.blogg.se/
Postat av: Emma

Du kommer vinna detta,ni kommer vinna detta tillsammans<3

2012-04-04 @ 09:34:32
Postat av: K

Men neeej, vad lessen jag blir. Så orättvist är det! Hur mycket skall hamna på en och samma människa egentligen? Så galet orättvist är det!



Kram

2012-04-07 @ 08:21:17
URL: http://alltinggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0