Söndag...Igen!

Då var denna veckan snart slut och vi överlevde Jordens undergång, snopet eller?
Var det någon som trodde på detta? :)

Jobbeveckan är över och är nu ledig i dagarna 3, härligt säger vi genom att måla hela torrförrådet, eller skafferiet som Inga-Lill var tvungen att påpeka att det heter :)

Både jag och min make jobbar som kockar och är kökschefer på varsin restaurang, stressigt men ack så roligt!
Så nu vet ni det. Kanske därför ordvalet "torrlager" är som det är. :)


Vi väntar fortfarande på tid till kurator på RMC... Så inget nytt på den fronten.
Var dock en sväng förbi apoteket för att hämta ut nya Estradot plåster idag...har redan använt mig av dom i över tre månader, verkligheten börjar komma ikapp och jag får mina ångestattacker ibland, mest på nätterna.

Han säger att jag läser för mycket om detta på nätet, ang klimakteriet och så där.
Men HUR ska jag kunna ta det? Bara gå vidare? Och acceptera? Utan svar.

Jag förstår dom personer som gör IVF och så, men kom igen. Vad med mig? Det är inte bara att jag inte kan få barn på naturligt sätt som dom, men jag har också vissa andra problem..."svettningar", sömnlöshet, ingen menstration osv...osv...

Jag är fast i en kropp som inte vill mer, känner mig som ca 45 år + .


Det påstås att en kvinna föds med ett ex antal ägg som ska räcka hela livet, ca 400 000 st.
Och dom ska då fördelas på alla fertila år i kvinnans liv. För en del kvinnor tar dom slut tidigare, varför?
Jo då finns det vissa läkare som påstår att just denna kvinnan har proteinbrist (?). Men varför ger man inte protein tillskott innan detta bryts ut, det går att kolla på blodprov och avgöra när klimakteriet ska starta tydligen.
Åhh jag blir så förtvivlad! Ge mig något svar!


/Äggmadame




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0