Hos mamma.


Hos mamma och hennes sambo i stugan, det är så skönt på landet. Avslappnat och mysigt.
Ätit halstrade pilgrimsmusslor med jordärtsskocka och brässerad kalvlägg med tryffel.
Mumma säger mitt regionen på kroppen!

Vi har pratat om tv-programmen som går nu, både på svt och trean.
Kom fram till att det på svt är av det bättre materialet, med mer information och realitet.

Medans det på trean verkar mer som att paren är "besatta" och kan gå över lik pga barnlängtan. Även att alla par har det jobbigt (såklart...i know the feeling) men att det verkar som att i varje fall blir det barn. Hos alla! Så är inte verkligheten, i alla fall slutar det inte lika positivt. Som det gör i serien.

Vilken av serierna anser ni är "bäst"?



/Äggmadame



Kommentarer
Postat av: Matilda

Eftersom jag är med i den ena kanske jag ska låta bli att svara... kan väl anses partisk? ler

2011-10-15 @ 23:35:03
Postat av: Madde

Jag tycker svt:s program är bättre. Bra. intresserad programledare som själv är barnlös.

2011-10-16 @ 10:49:51
Postat av: Frida

Va?!! jag tycker det är i princip tvärt om - att i svt:s kan folk gå över lik medans treans med Renée Nyberg är jättefin! tänk så olika smaken kan va :)

2011-10-16 @ 11:20:46
Postat av: Äggmadame

Tänk om alla hade haft samma smak! Himlars vad tråkigt :)

2011-10-16 @ 12:04:44
URL: http://aggmadame.blogg.se/
Postat av: frida

alldeles riktigt! Mer mångfald åt folket! :)

2011-10-16 @ 20:21:35
Postat av: Sarasnaran

Jag har nog inte tänkt på det så, vilken som är bäst i något perspektiv alls. Det är bara så väldigt bra att detta tas upp, på ett eller annat sätt!

2011-10-17 @ 13:25:19
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Äggmadame

Jag kan hålla med dig Sara!

Har själv en fruktansvärd barnlängtan...men det kan lätt framstå lite som besatthet om du förstår hur jag menar. Och att folk utifrån som ej känner någon eller är i samma sits som &quot;oss&quot; kan tänka -&quot;HERREGUD&quot;, handlar livet bara om barn, som enligt dom i själva verket är så naturligt, &quot;lätt&quot; och det bara händer att dom blir gravida. <br />

Medans andra kämpar år ut och år in, utan resultat!



/Äggmadame

2011-10-17 @ 17:52:47
URL: http://aggmadame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0