RMC

Då gäller det imorgon!
09.30 skall vi infinna oss hos en Dr. Någonting.
Lite svårt att somna och det är nervöst i magen, Tänk så säger han bara "Nehedu vännen, du kommer aldrig att kunna bli gravid och det finns två val...antingen adoption eller vara barnlösa"
Tanken slår mig lite var tionde minut, känns hårt. Men detta är säkert inte fallet. Det är bara att jag målar upp det värsta senariot för att inget kan bli värre än det. Typ.

Jag förstår att det kan vara svårt för närstående att tackla detta, men tro mig det behövs inga ledsna miner eller sorgsna ögon. Jag vet att ni finns där ändå för mig/oss, det betyder mer.
Det finns inga svar, inga bra svar iallafall.

Det som gör mig så otroligt glad är när jag loggar in här och ser kommentarer av er, även er som jag inte har en aning om hur ni hittat mig skriver. Och fortsätter att läsa! Bebislyckan hoppas vi på här hemma och även för er som sitter i samma båt som oss.

Jag med min tänkande hjärna ringde upp min syster idag och frågade återigen om hon fortfarande var inställd på att donera ägg till oss. Fick postivt besked och det gör mig så otroligt glad! Helt perfekt!

Jag har sagt från starten av denna resan, eller sedan vi fick reda på att den enda chansen till barn för vår del var genom äggdonation, är att jag aldrig skulle använda mig av äggblåsor från någon kvinna som jag känner, dels pga av den eviga skulden till denna finaste osjälviska människa och dels pga att det skulle kännas märkligt att bara dennes barn.
Det är också en fråga om vi skulle ta någon okänd donator, vilket liv har hon levt och vad har hon för "bagage" med sjukdomar tillbaka i släkten.

Men den uppfattningen ändrades direkt när min syster ringde! Klart att vi ska ha hennes ägg, inte en tvekan på det! Det är mitt genetiskt och förhoppningsvis lite utseende från mig på det kommande lilla livet.
Det känns heller inte lika jobbigt att jag bär Hans och min systers barn i min mage. Förstå mig rätt!

Men problemet är att min syster bor ca 80 mil ifrån oss, är det någon som vet om hon kan donera där hon bor eller måste komma till vår stad?
För äggen måste befruktas inom några timmar om jag förstått rätt?
Och hur stor skillnad är det om man fryser ner dom? Eller är det "bäst" med färska? Kvalitets mässigt då?

Nej, nu måste jag kalla på John Blund.
Sov gott vänner!


/Äggmadame




Kommentarer
Postat av: LadyNoÄgg

Hej Äggmadame,



Med färska ägg är sannolikheten att bli gravid är högre än frysta ägg. Men jag och min hittade flera vetenskapliga artiklar som visar att barn som födds med frysta ägg är friskare och födds inte för tidigt eftersom de dåliga ägg elimineras vid upptiningen.



Googla gärna om detta ämne:)



lycka till! va roligt att du fick tag på en äggdonator:)

kram

2011-05-10 @ 08:19:57
URL: http://aggdonation.blogspot.com
Postat av: Äggmadame

Lady...jag vill så hemskt gärna kommentera på din blogg. Men det går inte?



Tack för svaret föresten :)



Kram /Äggmadame

2011-05-10 @ 10:26:54
URL: http://aggmadame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0