Doktor någonting var doktor Leif :)

Igår, måndag var vi på första besök på RMC (Reproduktionsmedicinskt Centrum).
Det kändes bra, vi fick frågor om allt bl.a sjukdomar, förhållandet till varann och en genomgång av äggdonation.
Vilket enligt läkaren, var vi helt klart berättigad till.

Ett kurator/psykolog samtal väntar ang detta. Det kanske kommer vara det värsta, att bli synade om vi är tillräckligt stabila för att vara mottagare av ägg och stabila metalt. Känns som en dödsdom. Tänk så säger dom "Nejnej detta går inte...bla bla bla..." Ser ni nu kommer min tänkande hjärna in i bilden :)

Tänk positivt Äggmadame, tänk positivt!!!

Men det blev en gyn.undersökning med VUL iallafall, med undersökning av livmoder och äggstockar(?).
Anledningen till frågetecknet är att han tyvärr inte hittade äggstockarna, dom har krymt så mycket med anledninga av klimakteriet, så dom existerar nästan inte, men dom finns nog där. Men går iallafall inte att se med ultraljud. Russin kan man nog lika dom med.
Men livmodern såg okej ut, med anledning av Estradot (östrogenplåstret).

Han berättade också att det inte finns någon större forskning ang klimakteriet i ung ålder. Forskningen har inte kommit så långt ännu. Känns tråkigt att inte få något svar på varför jag, 24 år inte kan bli med barn, och behöver ha värmesvallningar.

Men läkaren sa att vi inte ska undersöka så mycket mer i detta, att bli gravida naturlig väg, för oddsen på det är mindre än 1 på miljonen. Ett mirakel i sådana fall som han utryckte det.



Min systers ägg är inget dom rekommenderar pga av förhållandet kan komma i kläm mellan oss och henne.
Även att en massa styrelser måste kontaktas i sådana fall, för godkännande.
Detta tar dock ännu längre tid för oss att få vårat ägg.
Det blir en liten övervägan på hur vi ska göra. Hon måste dock komma ner här på kurator/psykologsamtal ändå.
Men han rekommenderade korsdonation. Dvs hon donerar till ett annat behövande par och vi får komma längre fram i kön till någon annans kvinnas ägg.


Jag har fått lite frågor om hur man blir donator och hur detta går till.

LÄS GÄRNA HÄR! NI BEHÖVS!

http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=185005



/Äggmadame


Kommentarer
Postat av: Orättvisan.

Hej vad skönt att höra att ni kommit så långt! Leif är den som fick mig på smällen! ;) Höll jag på att säga, haha. Egentligen var det han och en till läkare som var mina behandlande läkare!



Tycker också att korsdonation låter bra för alla inblandade parter!



Jag ska donera så fort jag kan! :)



Kram på dig fina du!

2011-05-16 @ 11:08:12
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0