När man bestämmer sig för att det ska gå.



Hej kära ni.
Tisdag förmiddag och jag missar såklart telefon samtalet med koordinatorn på RMC, det är bara så typiskt mig.
Har dock fått numret till henne, så här ska det ringas tillbaka imorgon, kl 8-9.30 (jag kan inte vänta mer,blir galen attityd).

Men tillbaka till igår, måndag, 1:a augusti...det var vår dag.

Klockan 08.00 skulle vi infinna hos på Rmc, och visst är det trevligt att gå dit, förutom alla gravidmagar och lyckliga nyblivna mammor. Ja, vi ska såklart upp på 3:e våningen som vanligt, där finns de "dömdas" våning.
Vi som inte KAN. Vi som VILL. Men som inte KAN.

Anmäla oss i receptionen båda två, för att en tid skulle tydligen inte vara tillräckligt (?).
In springer det en äldre kvinna helt hysteriskt....-"Jag har ett par som kommer till mig nu, men jag får inte igång datorn, hjälp!"
Det var såklart vi som var paret, oturen bara haglar över oss, jämt. Allt vi nuddar vid blir svart, eller något sånt.
Ja ni fattar.

Själva samtal gick hur bra som helst, fick många frågor om tidigare barndom, hur vi ser på att barnet måste få veta ursprunget, redan vid 2 års ålder ska det börjas tjatas.
Hur vi har det i vårat förhållande. Om vi haft trauma i våra liv, nära döden upplevelser. Om barnet skulle kunna plugga i min systers hemstad och bo hos henne (om hon blir vår donator dvs). Ja, you name it, i princip allt. Det var bara till att vara ärliga och svara så gott det gick.

Efter cirka en timmes utfrågningar säger jag -"Men om vi skulle få en äggdonation..."
Hon utbrister i skratt och säger, -"Ni får det, ni får en äggdonation. Ni är helt mentalt och psykiskt friska så gott som jag kan se, ni älskar varann och vill ha barn med varann. Vad ska det finnas för hinder."

Jag tittar på Honom med tårar i ögonen, och säger va?
Då var det klart, den sista halvtimmen hos beteendevetaren satt jag och hade lyckorus och vi pratade om vädret.

Mitt livs jobbigaste 1,5 timme var slut, och det hade gått BRA! Mycket bra!


Nu ska bara koordinatorn för äggdonation planera, hur vi ska göra.
Iom att vi vill ha min systers ägg så ska det tas upp i något "etniskt råd", och dom ska komma fram till ett beslut.
Min syster ska också ha möte med beetendevetaren, blodprov, undersökning hos doktorn.

Håll tummar och tår, jag behöver det!


/Äggmadame



Kommentarer
Postat av: ruht.

Ååååh vad glad jag blir för eran skull!! NU ska det gå! Absolut!!

.. Vilken spännande resa som börjar på riktigt nu. O jag håller alla tummar, tår, och kluvna hårtoppar!

kram

2011-08-02 @ 12:17:30
URL: http://labbstorken.blogspot.com
Postat av: Sarasnaran

Gud va spännande!!

2011-08-02 @ 23:27:39
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: K

Vad roligt! Grattis! :)

2011-08-03 @ 08:52:55
URL: http://alltinggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0