Något roligt?


Vi har köpt en ny bil för en vecka sedan! Det är glädjande! Vi är glada!
Vi hämtar den när den är klar och ihopbyggd :) Wiihoo!
Han är och gör service på den gamle bilen just nu så jag passar på att uppdatera lite.



Ringde till min gamla doktor idag pga av att Estradot är på väg att ta slut. Hur länge ska man använda dessa plåster? Är det någon som är i samma situation och använder dessa?
För jag menar risken är större med bröstcancer och blodproppar osv. Jag vill inte ha dessa plåster tills jag blir 50 år.
Hmm? Någon?


En annan fråga, nu när vi är i kö för äggdonation.
Hur kan dom matcha mig med någon annan kvinna, har dom redan skrivit upp i journalen hur jag ser ut?
Och hur lång tid brukar det ta?

Tacksam för svar av någon som vet :)



/Äggmadame



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej äggmadame!



Jag kan inte svara på dina första frågor om plåster för de funkar inte på mig, men vad gäller de andra kan jag nog hjälpa dig lite :)



Så här gick det till för oss. Vi stod i ÄD-kö i ett år innan vi blev kallade till kliniken för samtal om den kommande behandlingen. Då skrev de ner min längd, vikt, hårfärg och ögonfärg, men även min mans så att urvalet av donator blev större. Jag fick då också inleda en testomgång med mediciner för att se att slemhinnan växte som den skulle. För min del fick jag testa tre olika mediciner innan vi hittade en som fungerade ok.



Efter det har vi nu väntat i 7 månader till och än får vi vänta ett tag till pga av...ja, du vet :(

Så sammanlagt kommer vi nog ha fått vänta 1 år och 8-9 månader.



Kram!

2011-08-22 @ 21:01:54
URL: http://litesiandso.blospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0