Jag velar fram och tillbaka.


"Vi är alla av samma skrot och ack så egoistiska"


Jag vet inte, men denna bloggen är rätt så blottande. Jag vet inte vem 3/4 delar av er är, men ändå så många läsare. En del av er kommenterar, en del av er läser utan att kommentera.
Det gör mig lite förbryllad/osäker och vill sätta lösen. Men ändå vill jag att personer som undrar, som är nyfikna och sitter i samma sits och bara googlar ska finna att dom inte är ensamma.
Vad är det bästa?


På tal om velande. Jag öppnade brevlådan igår och ner har det "dimmt" ner ett efterlängtat brev.

Där står det:

"Bästa Par! Jag vill med detta brevet meddela om att ni from den 17/8-2011 står uppskrivna i den allmänna donationskön för äggdonation."

JAAA! Sa vi och börjar härmed räkna ner dagarna...max 730 dagar?



Det görs en ca 240 äggdonationer i Sverige varje år. Fördelat på alla stora universitetssjukhus.
Det är inte många. Så varför är väntelistan eller kön så lång då? Jo pga av att det inte finns donatorer.

Kom igen nu! Ge någon annan en gåva. Visst det är lite större process att lämna ägg än sperma.
Men vi har bestämt oss. Vi ska ha barn! Och när vi är "klara". Så ska Han lämna sperma till behövande.
Vi vet, vi vet exakt hur det känns att stå i orättvisan och önskar ingen detsamma.




/Äggmadame












Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

Nu börjar det hända grejer ju! Kul!!

2011-08-21 @ 23:05:36
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Mette

Ang din fråga i min blogg;



Gå in på http://ivfbloggar.blogspot.com/. Det står rätt utförligt på sidan hur du gör för att lägga till din blogg på den sidan. Lycka till! :)

2011-08-22 @ 06:37:05
URL: http://mettemaarit.blogspot.com
Postat av: Sandra82

Sitter med tårar i ögonen och gråten i halsen, din blogg träffade rakt in i hjärtat...känns som mina egna ord! Är i samma sits och tankar <3

2011-08-22 @ 09:32:59
Postat av: Heléne

(Var ju tvungen att kolla vem denna Äggmadame var.)



Detta är stort. Grattis, och lycka till!

2011-08-25 @ 12:00:29
URL: http://helenetroedsson.wordpress.com
Postat av: Madde

Första gången jag läser din blogg.

Jag är samma ålder som du, 25.

Och vi har förökt få barn i 16 månader. Jag ska få "ägglossningsstimulans". Vet du vad detta är?

Hoppas allt går bra för er!

2011-09-01 @ 08:31:49
Postat av: Äggmadame

Madde: Hej! Ägglossningsstimulans kan vara tabletter som ex Pergotime, som framkallar ägglossning och som gör äggblåsorna större dvs lättare att bli gravid.



Önskar dig all lycka till!

2011-09-12 @ 22:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0