En hel del tankar...


...en sådan här lördagskväll.

Vi måste gå tillbaka till år 2006,
jag hade varit singel ett tag efter ett långt barndoms förhållande som varade i 5 år.

Var mitt uppe i jobbande som skulle varvas med flytt hemifrån och möbler till denne, när Han, med stort H började på mitt jobb.
Ohh la la laaa, sa mitt hjärta och dunkade lite extra hårt.
Summan av kardemumman sa det klick och här är vi idag...drygt 6 år senare, lyckligt gifta, fint hem, fin bil.
Allt utom en extra på armen. Men jag är ung. Tur det. Han är 6 år äldre, men fortfarande så ung.

Jag har aldrig varit den gladaste människan på jorden, Kanske jag var den där pajasen som alltid ska göra alla andra glada och nöjda? Eller ensam vargen som hellre vill kuckelua själv än vara med bästisar och kompisar.

I torsdags hörde jag av en kollega att jag var så bitter. -"Varför är du så bitter för?"
Jaaaadu....var ska jag börja?, tänkte jag.


Men samtidigt är jag så fruktansvärt glad att den lycka och glädje jag visar någongång ibland, är äkta.
Istället för att le och skratta små falskt till allt.


Men en sak ang ivf och äggdonation måste ändå vara att jag och alla andra som går igenom detta kommer dock se våra små efterföljare redan i cell delnings stadie. Slå det ni andra om ni kan!
Ni som inte kan vänta till det obligatoriska ultraljudet i vecka "gud vet vad".
Vi ser livet redan efter 2 dagar.
Jaaa, men jag måste se det positiva i det.


Hej svej.
Äggmadame




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0